Bioflavonoidid annavad koos mitmete teiste pigmentidega taimedele värvikirevuse, inimkehas aitavad need aga kaitsta rakke ja väljutada kahjulikke aineid. Bioflavonoidid, mida mõnikord nimetatakse ka P-vitamiiniks, on super-antioksüdandid. Neid leidub paljudes looduslikes toitudes. Teadlased on leidnud, et bioflavonoididel on spetsiifilised omadused suurendada keha tervist mitmel erineval viisil. Need toetavad tugevaid rakumoodustisi ja mõnede meditsiiniteenuste väitel pärsivad isegi vähest rakkude kasvu, et tekitada kantserogeenset toimet. Bioflavonoidid aitavad südamehaiguste, ateroskleroosi, Alzheimeri tõve korral. Bioflavonoidide (P-vitamiin) põhilised allikad on puuviljad, aga neid leidub ka köögiviljades.

Bioflavonoidide rikas toit

Värsked puuviljad ja köögiviljad on tavaliselt parimad valikud bioflavonoidide saamiseks.

Punased või magusad paprikad - punased paprikad sisaldavad mõnede meditsiiniliste allikate järgi kolm korda rohkem C-vitamiini kui apelsinimahl.

Maasikad - need suurepäraseks bioflavonoidide allikas.

Tsitrusviljad - apelsinid on märkimisväärne bioflavonoidide allikas. Sidrunid ja laimid, samuti virsikud, nektariinid ja muud puuviljad sisaldavad kõik C-vitamiini ja bioflavonoidide superoksüdante.

Spargelkapsas - selles rohelises köögiviljas on palju C-vitamiini, samuti tervisliku toitumise jaoks hädavajalikke vitamiine. Nagu teiste toitude puhul, kasutage parimate tulemuste saamiseks brokkolit toorelt.

Rooskapsas – ainulaadse maitsega rooskapsas on rikas antioksüdantide ja vitamiinide poolest.

Troopilised puuviljad - eksootilistes puuviljades, nagu mangod ja papaiad, on rikkalikult bioflavonoide ja muid vitamiine.

Küüslauk - enamasti on küüslauk supertoit. Meie toidukultuur on juba ammu teadlik selle põletikuvastastest omadustest, kuid nüüd loevad teadlased seda looduslike toitude hulka, mis on rikas bioflavonoidide poolest.

Spinat - Popeye ei teinud nalja: sellel kraamil on kõik omadused, mida seostaksite antioksüdantiderikka rohelise köögiviljaga. Spinat on hea universaalne toiteaine – kasutage seda näiteks rohelise salati asemel.

Tee - rohelises tees ja teistes teedes on teadaolevalt palju võimsaid keemilisi elemente, mis aitavad kaasa pikaealisusele ja heale tervisele. Paljud tervisemeelsed kofeiinijoojad lähevad kohvilt teele, et saada oluliste vitamiinide mõju hommikustele jookidele.